4 oefeningen om je borsten te liften

Schermafbeelding 2014-08-25 om 07.35.49

Zou jij een cupmaatje groter willen? Dan zijn vullingen en push-up beha’s niet je enige opties. Volgens personal trainer Jen Comas Keck kun je je borsten groter doen lijken door de spieren onder je borsten te trainen. Voordat je nu direct online een grotere beha bestelt, zeggen we eerlijk: deze workout maakt van een A-cup geen B-cup. Maar als jij nooit je borstspieren traint, dan kunnen deze oefeningen net dat beetje extra bieden.

Comas Keck heeft deze workout speciaal ontworpen voor vrouwen. Zij stelt dat het trainen van verschillende borstspieren (met de juiste gewichten) zorgt voor sterkere spieren, en deze oefeningen zouden je borsten bovendien een mooiere vorm geven. Belangrijke succesfactor? Zorg dat de gewichten zwaar genoeg zijn. Volgens Comas Keck is het belangrijk dat je jezelf uitdaagt om met zware gewichten te trainen.
Genoeg gekletst: doe de volgende routine twee keer per week en zie wat het voor jou doet.
1. Dumbbell bankdrukken

lift-borsten-oef-1_reference

Ga op je rug liggen met je armen gestrekt en een dumbbell in beide handen (a). Laat de dumbbells zakken totdat ze dicht bij je borsten zijn (b), en duw je armen dan weer terug richting het plafond. Dit is één oefening. Doe er 10 en begin direct met de volgende oefening hieronder.

2. Push-up (letterlijk!)
lift-borsten-oef-2_referenceBegin op handen en voeten, je handpalmen op ruim een schouderbreedte en je voeten dicht bij elkaar. Zorg dat je lichaam een rechte lijn vormt (a). Zak omlaag totdat je borst bijna de vloer raakt. Houd je bovenarmen in een hoek van 45 graden (b). Pauzeer, en duw jezelf weer omhoog in de beginhouding. Doe er 10 en rust 90 seconden.

Herhaal oefening 1 en 2 nogmaals. Rust 90 seconden en ga dan pas verder met de derde oefening.

3. In de stijgers

lift-borsten-oef-3_referenceGa liggen op een verstelbare bank die licht omhoog staat (ongeveer in een hoek van 15 tot 30 graden) en plaats je voeten op de vloer. Houd 2 dumbbells met gestrekte armen boven je schouders (a). Laat de dumbbells langzaam zakken totdat ze ter hoogte van je borsten zijn (b). Pauzeer en strek je armen opnieuw. Herhaal deze oefening 10 keer en begin – zonder pauze – aan de laatste oefening.

4. Vliegende dumbbells

lift-borsten-oef-4_referenceGa op je rug op een platte bank liggen met je voeten op de vloer. Houd een paar dumbbells vast in de lucht, met licht gebogen armen (a). Zorg dat je je armen niet helemaal strekt en laat de dumbbells zijwaarts zakken, totdat ze ter hoogte van je schouders zijn (b). Duw vervolgens je armen weer naar de beginhouding. Herhaal 10 keer en rust 90 seconden.

Herhaal oefening 3 en 4.

Bron: womenshealthmag.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *