Falke Energizing Cool Compressiekousen

Falke Energizing Cool Compressiekousen

Zeurende kuiten, stekende schenen…helaas heb ik daar vaak last van tijdens en na het rennen. Zeker als ik, in een eigenlijk iets te korte tijd, graag mijn kilometers wil opvoeren. Zoals nu.

Na mij bevalling 6 maanden terug heb ik een tijd niet mogen hardlopen. Pas na 4,5 maand mocht ik rustig gaan opbouwen. Ik had me echter, in een optimistische en ietwat hoopvolle bui, aan het eind van mijn zwangerschap ingeschreven voor de halve van Valencia. En die is al eind oktober, dus ik kon direct hard aan de bak.
En daarom is dus een helpende hand meer dan welkom.

Strak plan, die kousen

Ik heb die gevonden in compressiekousen. Heerlijk vind ik het, die strakke sokken om mijn kuiten geven me meteen het gevoel dat mijn benen sterker zijn.

De Energizing Cool sokken van Falke zijn heel fijn. Ze zitten lekker strak om je kuiten, maar zijn wel goed aan en uit te trekken. En voor iemand die het ooit presteerde een duim te kneuzen voordat de eerste compressiekous goed en wel om het eerste been zat, is dat overduidelijk een eerste voordeel van deze variant.

Maar er zijn natuurlijk ook wetenschappelijke voordelen te noemen 😉
– de kousen zorgen voor een verdeling van druk, waardoor je benen minder vermoeid raken en sneller herstellen.
– door de compressie worden microscheurtjes in je spieren voorkomen

– de kousen hebben een optimale pasvorm, door gepatenteerde rechter en linker polstering en tenenbox

Fris en fruitig

En dan denk je misschien: die warme sokken aan je benen in het zonnige Valencia, dat is toch veel te warm?! Maar niks is minder waar!.
De mix van polyamidevezels en de drielaagse constructie zorgen voor aangename koeling. Geen zwetende voeten en natte kuiten, maar goed doorbloede en energieke benen die een lange run aan kunnen en je fris en fruitig naar de finish leiden. Een musthave dus.
Tip!
PS wist je trouwens dat je compressiekousen zo heel makkelijk aantrekt
Je steekt je hand in de kous en keert ze dan bijna helemaal binnenste buiten, op het stuk van je hiel tot je tenen na. Dan steek je je tenen en hielen erin en vervolgens trek je de rest van je kous zo over je kuit naar boven. Succes!

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *