Overnight quinoa/chia breakfast by Yasmin

Dit keer een gezond ontbijtje. Om eens een keer wat anders te doen dan oatmeal ging ik voor quinoa! Quinoa is glutenvrij en vol eiwitten, chia zaden zitten vol vezels en zijn rijk aan omega-3. Samen zijn ze dus een super goeie start van de dag! Dit ontbijtje maak je eigenlijk in de avond zodat je er de volgende ochtend alleen nog maar wat vers fruit eroverheen hoeft te doen.

Ready?

Voor 1 persoon heb je nodig.
gekookte quinoa (50gr.)
chia zaad (2 eetlepels)
amandelmelk (250ml)
maple syrup (elk soort gelijke zoetmaker is goed. zoals bijv. honing of agavesiroop)
vanille extract (paar druppels)
halve banaan
frambozen
bramen

Kook de guinoa eerst ongeveer 8 minuten en laat de gekookte quinoa dan volledig afkoelen.
Kies je kom of jar en doe daar de guinoa in samen met ongeveer 250ml amandelmelk.
Voeg dan 2 eetlepels chia zaden, wat druppeltjes vanille extract en een klein scheutje maple syrup toe.Roer even door.Nu mag je papje lekker een nachtje in de koelkast doorbrengen. De volgende ochtend heeft het chiazaad de amandelmelk een beetje opgenomen waardoor je een lekker pudding papje achtige structuur krijgt! Wat fruit en banaan erover en je bent klaar!

Yasmin Elsinga
instagram: @yasminsdiary voor meer lekkers
 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *